
Między przygotowaniami do regularnych sesji dłubię powoli przy minikampanii opartej na mechanice Adventurers! i settingu The Elder Scrolls, pewnie w Skyrim (tę prowincję znam najlepiej), już po śmierci ostatniego Dovahkiina.
Jedną z cech charakterystycznych TES-ów jest wybór gatunku bohatera spośród kilku ras ludzi, merów (elfów) i innych, stworzyłem więc tabelkę z opcjonalnymi zasadami tworzenia pradawnozwojowej postaci.
Tabelka zawiera 10 ras, które mają po jednym stałym bonusie mechanicznym oraz po trzy dodatkowe, które można wybrać, poświęcając jednak startowe punkty na Współczynniki.
I tak na przykład Nordowie lepiej radzą sobie z zimnem, mogą też wykorzystywać dzikie okrzyki bojowe, Orsimerowie mają ułatwienie w kontaktach z innymi orkami i mogą mieć przerażające kły, a Cesarscy umieją zagrzewać do walki swoich kompanów i popisywać się retoryką.
Planuję jeszcze dostosować lekko magię Adventurers! (choć już teraz jej podział na kategorie mocy dobrze pasuje do szkół magii TES) i drobniejsze sprawy. Będę na bieżąco aktualizował plik.